Model 1:1. Projecte 1 a 1 (1 ordinador 1 alumne)

Aquesta setmana ha saltat al públic el nou projecte què el Departament d'Educació vol impulsar. El meu centre ha estat convidat a participar-hi. Per poder decidir-ho es farà un claustre els propers dies, però potser sigui bo que abans hi reflexionem i veiem els costats positius i negatius del mateix.

Primer de tot on podem trobar la informació del Departament:
L'editorial que proposa el departament:
Les noticies publicades:
Segur que en trobem més, .. però aquí acabo la llista.

Com en qualsevol decisió segur que hi trobem coses positives i coses negatives, però el que és ben segur que més tard o més aviat tots hi acabarem, amb aquest sistema. A no ser que ens tornin canviar el conseller, la llei d'educació, l'economia, ....


Aquest pla es delicat, a la meva manera de veure, ja que s'hi han de valorar diferents aspectes.
Per un costat, en una trobada sobre la LINKAT, ens vam comentar que el Departament ha donat termini a les editorials per fer desaparèixer els llibres de text com a tal, per tant això vol dir que a la curta o a la llarga tots haurem d'anar cap aquest camí.
Per un altra costat, el problema de que es passi a les famílies, professors, ... la compra dels ordinadors integres, encara que sigui amb un crèdit a interès 0, en època de crisis, es complicat, però també es complicat fer-los gastar 200 o 300 en llibres que es el que acaben costant.
Es bo, que en una empresa li digui als seus treballadors que es comprin el material per anar a treballar, això es el que trobo mes impresentable. Us imagineu un mecànic que li diguin que s'ha de comprar les seves eines? o una oficinista que li diguin que s'ha de comprar el seu ordinador? A la delegació també els faran comprar els ordinadors als seus treballadors?
Be tot això podríem dir que son punts foscos, anem a posar una mica de llum.
Mes tard o més aviat sembla clar que hi anirem a parar, si es fa ara, sembla que hi han qüestions que és més fàcils de que s'arreglin ara que no quan s'implanti arreu, i parlo de infraestructures. Per tirar aquest pla endavant caldrà:
  • Millorar la connexió de internet, i sembla que hi estan disposats. Segurament serà més fàcil en aquest moment, que quan s'hagi de implantar a tots els centres.
  • Millorar la instal·lació elèctrica, el mateix que abans.
  • Suport des d'educació per la seva implantació, sempre és més senzill en aquest moment que al final.
Després hem de valorar la part educativa.
  • D'entrada els alumnes segur que molts es mostres mes motivats, perill, com tot, que quan portin un més ja estiguin avorrits i perdin la motivació de la novetat. Això es complicat.
  • Si no entrem en la desídia del punt anterior podrem fer que els alumnes aprenguin més al seu ritme.
Coses que trobo a faltar.
  • El suport al professorat, amb reduccions, complements, ... que
    faciliti l'adaptació al nou sistema.
  • Un pla de formació detallat, de que es pretén implantar.
  • Un pla de suport a la gestió de la infraestructura en el centre.
  • Qui s'encarregarà de configurar els 600 ordinadors de un centre?
  • Qui sabrà gestionar les diferents ADSL que faran falta en un centre?
  • Una dotació específica per el professorat de material informàtic.
  • Varietat d'editorials per trial el material, sembla que el que ofereixen és el de digital text. http://www.digital-text.com/index.php (Qui hi ha darrera??).
  • El dia que no hi hagi corrent o internet, que farem?
  • ...
Be aquesta reflexió m'ha sortit en tant sols una estona de pensament sobre el tema segur què és pot enriquir molt més tot. Sortiran més dubtes...